خبر ها

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بخش خصوصی است

قزوین-بوئین سلام – نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : بخش خصوصی با کوچک و چابک‌سازی دولت و واگذاری امور غیرحاکمیتی دستگاه‌های اجرایی قدرتمند می‌شود.

به گزارش ایرنا، لطف الله سیاهکالی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت افزود: تصدی گری امور برای دولت سم است و تجربیات جهانی نشان می دهد دولت ها برای بهبود کارایی خود باید امور غیرحاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بخش خصوصی را باید در تصمیم گیری های اقتصادی دخالت دهیم و از نظریات کارشناسی و تخصصی این بخش برای حل مشکلات تولید بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در خیلی از کشورها برای کمک به حوزه تولید و تنظیم بازار نظام رگولاتوری ایجاد شده است،افزود: در این نظام بخش قابل توجهی از پیشبرد موارد مربوط به تولید و بازار با مشارکت بخش خصوصی مقررات گذاری می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران نباید دغدغه ای در خصوص مسایل و امور اداری داشته باشند،افزود: متاسفانه این مهم محقق نشده و امروز بخش زیادی از توان و انرژی سرمایه گذار صرف این موضوع می شود.

سیاهکالی در ادامه گفت: در نشست های شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت برخلاف خیلی از جلسات، هم مساله طرح می شود و هم راهکار که این رویه بسیار خوب است و به حل مشکلات بخش تولید کمک زیادی می کند.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت بخش خصوصی است

روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا و آوج نیز در این نشست راهبرد اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی و شاه بیت تحقق آن را تولید خواند و گفت: تولید بواسطه تلاش ها و فعالیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران به ثمر نشسته است بنابراین وظیفه داریم تا از فعالان این بخش حمایت کرده و مشکلات و موانع آنها را از میان برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور،گفت: یکی از مولفه های این مهم اقتصادی کردن مردم است.

وی، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تقویت بخش خصوصی دانست و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی را تقویت کرد و در همین خصوص همه اجزای حاکمیت وظیفه دارند تا سیاست ها و برنامه های خود را برای توانمندسازی این بخش متمرکز کنند.

عباسپور همچنین گفت: برخی از موانع پیش روی تولید ناشی از مشکلات حوزه قانون گذاری است بنابراین از فعالان بخش خصوصی انتظار می رود تا پیشنهادات خود را برای اصلاح و تنقیح قوانین در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا