خبر ها

هلالی های آبگیر در ۹۹ هکتار از اراضی ملی بوئین زهرا ایجاد می‌شود

قزوین – بوئین سلام – معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: امسال با هدف ذخیره سازی نزولات جوی و کمک به ایجاد پوشش گیاهی در زمین های بیابانی، عملیات اجرای هلالی های آبگیر در ۹۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان بوئین زهرا انجام می‌شود.

محرم رضایی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای هلالی های آبگیر موجب می شود تا نزولات آسمانی در این مکان ها ذخیره سازی شوند و ضمن تقویت سفره های زیرزمینی، بستری برای ایجاد و تقویت پوشش گیاهی در مناطق بیابانی ایجاد شود.

این مسوول با بیان اینکه هلالی های آبگیر چاله هایی به شکل هلال و شبیه به نیم دایره به شعاع یک ونیم متر با عمق ۳۰ سانتیمتر هستند،افزود: ایجاد این آبگیرها نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی و مدیریت روان آب های سطحی دارد و همچنین به تقویت گیاهان مرتعی کمک می کند.

وی اظهار داشت: در سال جاری همچنین ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان بوئین زهرا برای ایجاد و تقویت گیاهان مرتعی، بذرپاشی می شود.

شهرستان بوئین زهرا به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

بخش زیادی از اراضی بیابانی استان قزوین در این شهرستان واقع شده که هرساله با هدف جلوگیری از افزایش وسعت آن و کاهش بیابان ها برنامه هایی از جمله قرق و بذرپاشی در این اراضی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا